Dengarlah jika kamu boring.Kalau x boring,dengarlah juga

Thursday, December 17, 2009

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU HIJRAH 1431

SEMOGA ALLAH MEMBERKATI UMUR KITA SERTA MENAMBAH IMAN,ILMU DAN AMALAN KITA...KHUSUSNYA MENGAJAK MANUSIA KEPADA ISLAM.

# Teringat pula hari jadi saya dalam tahun hijrah ni.. 1 Muharram 1407(menurut surat beranak) bersamaan hari Jumaat 05.09.1986.
Esoknya 1 Muharram 1431 bersamaan hari Jumaat 18.12.2009. Hari yang sama,alhamdulillah.
Ini bermakna umur saya 24 tahun! Setahun lebih tua berbanding umur dalam tahun Masihi (23).
Makin tue le saya.Moga bertambah iman,ilmu dan amal.
Syukur padaMu ilahi..alhamdulillah.
Cara saya sambut hari jadi ni, senang jer..aminkan doa tahun baru. semua umat Islam kat seluruh dunia baca doa tahun baru.
Hadiah? ada pon xpe, xde pon xpe..saya pergi je ke masjid yang mengadakan kenduri/majlis makan sempena Maal Hijrah.Di Kedah banyak masjid wat majlis makan-makan contoh masjid Sultanah Bahiyah,Alor Setar.Kiranya tu present wat sy ler.hihi.
Saya tahu tujuan mereka sediakan jamuan tu sempena menyambut Maal Hijrah.Tetapi itulah caranya saya memPOSITIVEkan diri saya kerana tidak ramai ingat hari jadi saya(dalam tahun masihi). =)

Salah satu cara bersyukur ialah dengan menyebut nikmat-nikmat yang dikurnia Allah.Firman Allah (terjemahan):"Dan terhadap ni'mat tuhanmu maka hendaklah kamu menyebut-nyebutnya(dengan bersyukur)" Surah Adh-Dhuha ayat 11.

Salam Maal Hijrah 1431 to all!


2 comments:

  1. slamat ari lahir muizzuddin....
    senang la abel nak ingat befday din....

    meriah gler sambut befday...huhuhu...
    betol ker?? ada pon xpe,xde pon xpe... (dengan nada tok batin)

    ReplyDelete
  2. thanks,abel. meriah dgn doa ler.
    nanti turn abel pula.=)

    ReplyDelete